fredag 11. november 2016

Trampe sitt liv i Fosterhjem




Trampe kom til oss i August 2016 sammen med sin søster Bambi. Bambi og Trampe er begge 9 år gamle og kom fra en gammel dame som flyttet på eldresenter og kom til oss etter å ha bodd en periode på Dyrenes Hus i Asker. Da vi skulle hente Trampe gjorde jeg den feilen å ta frem buret før jeg skulle hente han ut fra rommet han var på. Siden han hater bur ble han da helt vill. Jeg, som aldri hadde puttet en katt i bur før, brukte i overkant av en time, på å få han inn i buret. Etter intens jakting og flere iherdige forsøkt på å få han inn i buret, måtte jeg krype til korset å få hjelp av min samboer. Han kommer inn og deler buret i to, slik at toppen ble tatt av. Så la vi pusen på bunnen av buret før vi lirket toppen på plass og stengte døren. En mer grinete katt har jeg aldri før sett.

Etter en humpete biltur og mye tuting fra baksete ble katteburene trygt plassert i stua. Etter at kattene har fått summet seg litt slapp vi dem ut. Trampe la seg umiddelbart under sofaen og kom ikke ut de første tre dagene, annet enn på natten. Etter ca en uke hos oss begynte Trampemann å oppføre seg som en skikkelig kosekatt. Han elsket å bli børstet og begynte umiddelbart å male og dytte nesen sin mot oss. Han rullet også rundt når han ble børstet og elsket å legge seg ned over alt. Han ble i løpet av kort tid skikkelig god huskatt.




Etter kort tid (under en måned), ble Trampe adoptert bort og han koser seg nå masse i sitt nye foralltidhjem <3.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar